2017. szeptember 20., szerda

A kontúrozásom, vagy annak a hiányának története


Nézzünk egy rövidke lelkizést, hogy erőltettem, hogy ez nekem kell, és végül miért láttam be, hogy ez nem kell.


Kezdjük a dolgokat a legelején. Anno Magyarországon az eszembe nem jutott volna, hogy nekem kontúroznom kéne a fejemet a hétköznapokban. Még akkor sem, amikor az ukrajnai nyaralásainkon minden egyes ember oroszul kezdett el hozzám beszélni, pedig eléggé egyértelműnek gondoltam, hogy én tökéletes géntiszta alföldi paraszt vagyok.

Aztán elköltöztünk. Egy rövidke ideig nem zavart, hogy mindenki azzal jön, hogy orosz vagyok. Megpróbáltam betudni annak, amiben van igazság, hogy az emberek tanulatlan sötétségek, és azt hiszik, hogy fehér és európai bevándorló, akkor az orosz, mert más nincs is. Ez nagyban igaz, meg az is, hogy azt hiszik, hogy az oroszok mind fehérek és hogy Oroszország Európában van, az egész.


Szóval rohadt idegesítő, főleg amikor kérdezés nélkül elkezdenek emberkék (főleg a boltban) oroszul beszélni hozzám.

Az idővonal ügyben maradjunk párhuzamosak, így jöjjön a szál a Youtube irányából. Nos, hát itt láttam a csodás átalakulásokat, hogy a lánykák milyen szépen lecsippentették a fejük felét.


Én magamat úgy látom, mint a Dr. Csont sorozat Emily Deschanel-je, hatalmas álkapocs csonttal. Nos, az enyém közel nem olyan nagy, vagy hangsúlyos, mint az övé, de sosem szerettem. Ezért sem szoktam sűrűn felkötni a hajam, mert akkor még jobban látszik.


Szóval adott az állkapcsom, az hogy orosznak néznek, és az hogy a Youtube tud erre egy megoldást.


Kontúrozzunk!


Miután az Urban Decay és a Bobbi Brown legvilágosabb alapozója az, ami oké, így a mezei kontúrtermékeket el is felejtettem kapásból, mert úgy is sárga lesz alapon. A Sephorában az itteni déliben van egy szupercuki, hangos és nem félrebeszélős eladó, akinek mondta, hogy kontúrozni szeretném a fejemet, de minden olyan sárgának tűnik majdnem arcon nevetett. (olyan Marlena, MakeupGeek stílusban) Rám nézett és nagyjából a kijelentése az volt, hogy a kontúrcuccokat a capuccinó színűeknek találták ki, az én hulla színemmel lehet próbálkozni, de csak pénzpocsékolás. Aztán ez egyetlen használható opció a KVD paletta lett. Nem szerettem, visszamentem, és akkor a sminkes pont egy cuki srác volt, mondtam neki, hogy szerettesse meg velem, mert vissza akarom vinni, ez rajtam ronda. Hát nem jött neki össze a dolog jobban, mint nekem, de én kis buta nem vittem vissza.


Aztán a Lunatick Cosmetics Labs-nál láttam, hogy van olyan kontúrpalettájuk, amiben vannak hideg színek. Megvettem, és a felét a palettának nem használom.

Nos, az első számú tanulság az ügyben, ami mindenkire igaz, aki nem sminkes. A kontúrpalettákat kitalálták, mert pénzt lehet vele csinálni, de semmi hasznuk nincs földi haladóknak, akiknek egy fejük van és a kaméleonokkal ellentétben egy bőrszínük.
KVD Shade and Light-nál maradva én az első barnát használtam illetve a felette lévő világos színt, mint púder kb. Világosítani nem fog, túl sötét, de kellemes rózsás az alapja. A középső világos színt szem alá néha használtam, jó kis sárga. A középső barna brozernek még elmegy, akinek van rá igénye.  A jobb oldali színek pedig feleslegesek.
Tehát ez most 64 CAD *215 = Majdnem 14 ezer forint és egy színnek volt igazi haszna.

A pan alját a porolás és a pocsékolás miatt értem el, és mert nagyon vékony a festékréteg

Menjünk át a Lunatick palettára!
12 színt kapunk 74 USD * 288 = 21 ezer forint.
Ebben azért több hasznos dolog is van, mint a pirosítók és a banán szín.
Teljesen konkrétan van kettő kontúrszín, kettő pirosító és a banán szín, amiket rendszeresen használok. 5 szín 21 ezer forintért, hát ez sem lett egy szuper hasznos paletta, mondjuk őt kimondottan szeretem, és anno a színeket egyesével még nem lehetett megvenni.
A festékkel és a csomagolással egyébként tökéletesen elégedett vagyok, a koncepció is jó, csak nem egyszerű felhasználónak való.


Aztán egy pár hónapja Bobbi Brown egyik mondata ütötte meg a lelkemet. Szerinte ez az egész kontúrozás úgy baromság, ahogy van, mindenkinek egy egyéni és egyedi fej- és arcformát adott a genetika, és azzal az egyedi értékkel kellene nekünk boldognak lennünk, nem pedig el vagy lekontúrozgatni.

Az után, hogy ezt olvastam annak ellenére, hogy nem vagyok a tükör előtt üldögélős típus így nézegettem a fejem. Nagyanyám (apai) arcát láttam a szám körüli részeken. Nem tudom milyen volt az arca fiatalon, de idősebb korában a szája körül a mélyedéses, ezek a mosolyráncok igen mélyek voltak.


Aztán, egy pár nappal később a céges bébi kép felismerő versenyre anyám küldött rólam képeket. Roppant ronda gyerek voltam. Viszont az orromtól induló a szám mellett elhaladó mosolyráncok már két évesen is ott voltak. Két évesen már tiszta nagyanyám volt az alsó fele a fejemnek.
 Szaladtak a hetek, és egyik nap kontúroztam egyik nap nem, egyik nap a pirosítót erősítettem a másik nap nem. És igen, megszületett a hatalmas konklúzió. Nincs szükségem kontúrozásra, ha kedvem támad, néha poén, de felesleges erőltetni. Nem fognak kevésbé orosznak nézni. Nem leszek tőle szebb, semmivel. Ha nagy fejet adott az ég (és tényleg nagy, a kalapoknál teljesen megbizonyosodtam róla) akkor nagy a fejem, húsos a pofikám, nincs szép almácskám, és az sem a helyén. Ez van.

Nem fogok senkit sem lebeszélni a kontúrozásról, mert a lényeg, hogy szebbnek lássuk magunkat vagy érezzük magunkat jobban, ha kell hozzá a kontúr, akkor hajrá. Viszont a paletták vásárlásától mindenkit óva intek. Nem tudod mind a 6-8-10 színt használni, a fele teljesen nem lesz a színed, és a paletták még drágák is.

Nos, a saját magam elfogadásával és szeretésével talán most egy kicsit előrébb vagyok. Kellett hozzá idő és elvesztegetett pénz is.

Remélem hasznos voltam. Kíváncsian várom, hogy most ki hogy áll a kontúrozással, ki mennyire használja.

9 megjegyzés:

  1. Hát, én valami oknál fgva sosem éreztem szükségét. Főleg, mert amit én véghez viszek a profi sminktől igen messze áll. De egyébként ilyen hétköznapi viseletre nem is annyira szükséges azt hiszem, legalábbis esetemben nem. Most egy ideig még messziről nézem a sminktermékeket, anyajegyet operáltak az orromról......

    VálaszTörlés
  2. Nem igazán szoktam kommentelni, de most a szívemből szóltál:D Annyira pointlessnek tartom ezt az egészet. Egyetlen pirosítóm van, az is rám fog rohadni:D Teljesen életidegen a kontúrozás, a highlight, a strobing és még sorolhatnám. Miért normális az, ha az embernek random csillog mondjuk az orrhegye? :D A környezetemben mindenki tolja ezt a bullshitet, én meg elkattanok:D mini rage vége

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az orrhegycsillogás tényleg az unatkozás csimborasszója, még a highligt az egy mókás dolog arcon, orron nem. Az orrkontúl is túlmegy az én határaimon, bár nics banyaorrom, így könnyen beszélek.

      A pirosítót mondjuk én szeretem hasznáni, mert csak alapozóval olyan élettelenül egyszínű a fejem mint egy babának, porcelánbabának.

      Törlés
  3. Bevallom én szoktam használni kontúrozásra ezt-azt. Hol rendes kontúrterméket, hol sötét bronzert, hol meg szemhéjpúdert. Ha van időm vacakolni vele. Nekem már nem divatból, hanem az arányok kiegyenlítése miatt "kell". Toka, egyenetlen állvonal, túl nagy homlok, redős szemhéj. Már egészen belejöttem. Ha nincs kedvem, vagy időm, akkor pirosító és hali...
    Mostanában pedig a draping-et próbálgatom.
    Szerencse, h a sminkelésben nincs szentírás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Droping egy jó színnel szuper lehet. Szerintem már a "feltalálása" elött is csináltam. Én néha annyira lust avagyok 2-3 dolgot elővenni, főleg back to scool és karácsony elötti időszakban amikor sokat dolgozom.

      Törlés
  4. Nem csinálok full sminket, akkor meg minek. Biztos lehet kicsit csalni a vonalakkal, de az én nagy fejemen szerintem az sem segítene.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy jó a fejed ahogy van :) nem kell azon segíteni :)

      Ha nincs teljesen leaapozva akkor tényeg nincs értelme kontúrozni.

      Törlés

Címkék

7 dolog A England A nyuszi fontosabb A világ dolgai Ajakápolás Alapanyagok Alapozó Alba botanica Állat Amazon Anastasia Beverly Hills Andalou naturals Anya Arany Arcápolás Arcpermet Arctisztítás Aromaleigh Avalon Organics Avéne Banila Co. Barbara Hofmann bareMinerls Barna Baviphat BB krém bDellium Tools BeautyBlender BECCA Bellápierre benefit Bevásárlás Biobolt Bioré Biosilk Bite BlackMoon Blog Bobbi Brown Bolt Bordó Boscia Bőszecset Bronzosító Budapest Burt's Bees By Nature Cargo China Glaze Ciaté Cica Cipő Clarisonic Clinique Colors by llarowe Coloured Raine ColourPop Cozzette Cruelty free Cupcake Polish Csacsogós Csütörtök Díj Divat DIY Dose os Colors EBay Ecset Ecsetmosás Edmonton Ékszer Elektromos Elérhetőségek Elfogytak Elizabeth Arden Én Érdekes Essie Estée Lauder Etude House Fátyolmaszk Fényvédő Fésű Fogápolás Fogkrém Folyékony rúzs Fonás Forever Flawles Fresh Frizura Fun Fun Lacquer Gabriel Glitter Goodal Gosh Gyerek Haj Hajfesték Hajfestés Hajlakk Hakuhodo Hámlasztó Havi_kedvencek Highlighter Hogyan lettem én dolgozó ember? Holika Holika ILNP Inglot Innisfree IPSY It's skin Jeffre Star Joico Jolse Kaja Kanada Karácsony Kat Von D Kedvenc Kék Kell a Púder! Kellék Kenyér Kérdezz-felelek Készülj velem! Kezekre Kézkrém Kiegészítő Kísérlet Kismama Kollekció Kontúr Koreai Korrektor Költözés Köröm körömlakk Közlekedés Krém Kryolan Kuka Kedd L'occitane La Ritzy Lancome Laura Mercier Lemosó Lila Lime Crime Lit Cosm. London LookFantastic Lottó Lunatick Cosmetic Labs MAC Magánvélemény Magyarország Make Up For Ever Makeup Geek Maszk Meglepi doboz MELT Mindenapi társaim Mindenes Minimalista Missha Mitől lettem ma szebb? Morphe Muttart Conservatory Műszempilla Narancs NARS Natúr NCLA Nem jött be Neon Nexxus Notoriously Morbid Nyaralás Nyereményjáték NYX OCC OFRA Online rendelés OPI Óra Outfit Overtone Öltözködés Összehasonlítás Paletta Parlament Physicians Formula piCture pOlish Piercing Piros Pirosító Pixi Polished by KPT Powder Perfect Pretty Serious Cosmetics Primer Projekt Púder Radír Real Techniques REN Repülő Revlon Rica Rimmel ROC Rólam Rózsaszín Ruha Rúzs Sally Hansen Sampon Sárga Secret Key Sephora Shiseido Shu Uemura Sigma Skinfood Smashbox Smink Sminklemosó Sonia Kashuk Southgate Mall SPF Stila Sugarpill Sukin Suva Beauty Szájceruza Szájfény Szájravalók Szappan Szárazsampon Szemceruza Személyes Szemfesték Szemhéjalap Szemkörnyékápoló Szemöldök Szemöldökceruza Szempilla Szempillaspirál Szivacs Szürke TAG Tárolás Tarte Táska Tél Testápolás Testradír Testre Teszt The Body Shop the SEAM theBalm TinkeldT Tonik TonyMoly Too Faced Unboxing Urban Decay Uriage Utazás Utcakép Ünnep Városnézés Vásárlós Vasárnap Vattakorong Vegán Vendégposzt Vichy Video Vitamin Webshop WEM Yamuna Youtube YPSY Yves Rocher Z paletta Zenzero Zero Waste Ziaja Zoeva Zöld Zsákmány